“Vekmar Elektrik ile uzun yıllardır müşteri ilişkimiz, 7 yıldır da bayilik ilişkimiz var. Sektörde müşteri ilişkileri yönetimi, sevkiyat ve satış sonrası süreçlerdeki titizliğiyle öne çıkan Vekmar bizim için önemli iş ortaklarımızdan biri.
Sağlık sektörü, liman projeleri ve bir çok endüstriyel tesis projesinde birlikte yer aldığımız Vekmar’ı çalışma prensibi ile sektörde başarısını ispatlamış bir kurum olarak görüyor, birçok başarılı işte birlikte yol alacağımıza inanıyoruz.”
1976 Bursa doğumluyum. 1994 yılında Bursa Anadolu Lisesi’nden sonra 1998’de İTÜ Elektrik Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Askerlik görevimi tamamladıktan sonra İnform Elektronik’te İhracat Uzmanı olarak görev aldım. 2003 yılında Elektra Elektronik’te İhracat Departmanı’nda İhracat Müdürü olarak çalışmaya başladım 2013 yılında Elektra Elektronik yurt içi satış operasyonunun da yönetimini üstlenerek Satış Direktörlüğüne atandım.
Üretim kapasitesi, çalışan sayısı ve ihracat oranı açısından Türkiye’de alçak gerilim trafo ve reaktör sektörünün lider firması konumunda olan Elektra Elektronik, 42 yıl önce İstanbul’da transformatör (trafo) üretmek amacıyla kuruldu. Transformatör üretimi ve enerji kalitesi alanındaki çalışmalarımız ile yıllar içinde hızlı büyüme göstererek, 2010 yılından itibaren Ar-Ge’ye yaptığımız yatırımlarla öne çıkmaya başladık.Trafo sektöründeki öncü ürünlerimize ek olarak 2015 yılından itibaren ileri teknoloji elektronik ürünlerin üretimine ağırlık veren şirketimiz, günümüzde transformatör, reaktör, sargılı elemanlar, enerji kalitesi ve güç elektroniği çözümleriyle Türkiye’de ve dünya genelinde sanayinin birçok alanında hizmet veriyor. 6 farklı kıtada 60’a yakın ülkede çok sayıda kuruma çözüm ortaklığı sağlıyor, Türkiye’nin yanı sıra Almanya’da Elektra GmBH şirketi, Çin ve Amerika’da da satış ofislerimiz ile faaliyet gösteriyoruz.
Elektra Elektronik olarak ürünlerimizi transformatörler, reaktörler ve elektronik ürünler olmak üzere üç ana başlıkta toplayabiliriz. Şirketimizin transformatör ürün grubu içinde kontrol transformatörleri, izolasyon transformatörleri, oto transformatörleri ve medikal transformatörler yer alıyor.Ayrıca Türkiye’de ilk ve tek yerli üretim olan aktif harmonik filtre DynamiX ile enerji kalitesi alanında dünyaya ileri teknoloji çözümler sunuyoruz. Çin’de bulunan satış ofisimiz ile ihracatımızın yüzde 20’sini ağırlıklı olarak transformatör ve harmonik filtre ürünlerimizle Çin’e gerçekleştiriyoruz. Avrupa standardındaki ürünleri uygun fiyat performansı ile piyasaya sunan firmamız, AB standartlarına uyumlu trafo ve harmonik filtreleri kullanarak geliştirdikleri ürünleri Avrupa’ya ihraç etmek isteyen Çinli firmalardan yoğun ilgi görüyor.
Üretim kapasitesi, çalışan sayısı ve ihracat oranı açısından Türkiye’de alçak gerilim trafo ve reaktör sektörünün lider firmasıyız. 2021 yılında pandemi ve döviz kurlarındaki dalgalanmaların etkisiyle ham madde tedarikinde yaşanan gecikmelere rağmen hedeflerine ulaşarak ciromuzda döviz bazlı %15 büyüme gösterdik, büyümeye de devam ediyoruz. Yurt dışı pazar payımızın ve iş hacmimizin her geçen gün hızla artmasıyla 2021 yılında fabrikamızın üretim hattını büyüttük. Fabrika kapasitemizi iki katına çıkararak 10 bin metrekareye ulaştıran bir yatırım gerçekleştirdik. Yenilenen ve büyüyen fabrikamızda 2022 yılında da daha güçlü Ar-Ge çalışmaları ile yeni nesil elektronik ürünler üretmeye devam edeceğiz.
Pandeminin ilk dönemlerinde yaşanan hammadde üretim ve tedarik sıkıntısı birçok sektörde tıkanmalara yol açtı. Şirketimiz özelinde bahsedecek olursak biz bu dönemi tedarikli karşıladık Üretim ve sipariş tarihlerimizde herhangi bir sapma yaşamadık. Ancak döviz kurundaki dalgalanmalar, hammadde fiyatlarındaki belirsizlik kısa süre için de olsa üretici ve müşteri ilişkilerinde bazı sıkıntılara sebep oldu. İmalata dayalı olan reel sektörlerde birçok değişken döviz kurundan etkilendiğinden dolayı kurun yükselişini daha çok hissettiler. Bundan sonraki süreci değerlendirmek gerekirse; Çin’de yavaşlayan imalat sürelerinin hızlanmasını tüm sektörler bekliyor. Aynı zamanda hammadde ve ara mamül fiyatlarının artması kademe kademe ürün fiyatlarına da yansıyacak. Bu durumda firmalar müşteri portföylerini korumak için kârlılıklarını azaltmak durumda kalacaklar gibi gözüküyor.